lørdag 23. juli 2011

Spasertur i bangalores gater

I går besökte vi 2 skoler og noen "gatede" bostadsområder i varierende kvalitet, barna venter spent på å flytte da det ikke er särlig barnevennlig her vi bor nå. De lengter etter å treffe andre barn og få installere seg i sitt nye hjem, de har allerede tegnet plakater som de skal henge på sine rom.
Victor sjåfören fikk fri idag og vi gikk ut for å utforske närområdet på egen hånd. Obligatoriskt er det jo med en tur til barbereren. Jens og Elias fikk seg nye frisyrer og skjeggstubben ble borte.

vi bor midlertidig i et helindisk kvarter så vi er mer en mindre en attraksjon hvor enn vi begir oss, har ikke sett mange vestlenninger enda men det sies jo at det skal väre ganske mange av dem her... Å spasere i sentrums gater her nede er litt med livet som insats.


Det finnes ikke fungerende fortau og er man så uheldig at det man söker ligger på andre siden av gaten er det bare å ta sjangsen å håpe på det beste, vi ga opp spaserturen tilslutt og tok en trehjuling istedet til barnas store begeistring.

Her finns det godt om Mac Donnalds, coffe-shops og lignende men stort sett Indisk mat, vi har testet et par gaterestauranger med fantastiske indiske gryter, håper bare magen tåler det... Jeg har også funnet min Lassi som jeg heller i meg så fort jeg ser en. Jeg litt bekymret for å bli matforgiftet da jeg husker hvor mange kilo jeg gikk ned under mitt forige opphold i dette landet. Pröver å väre litt mere forsiktig denne gangen.
I morgen er vi Invitert hjem til Prashant og hans kone på middag, vi gleder oss til å få se hvordan de bor og få svar på noen "dumme" spörsmål.
Det der med tips er vanskelig, vi spurte en av Jens kollegaer og han sa at vi kunne gi tips når vi forlot leilighetshotellet, men vi oppdaget fort at servicenivået sank drastisk etter en stund så nå har jeg tippet en av "gutta" skikkelig så får vi se om det bedrer seg. Der er litt vanskelig å vite hva vi kan forvente oss av service da dette ikke egentlig er et hotell, men vi mangler jo det meste av utstyr så det er vanskelig å klare seg helt selv. Det skal bli godt å komme i orden i egen leilighet etterhvert. Mandag skal Jens begynne å arbeide og jeg og ungene skal treffe rektor på Trio World School og se på noen flere leiligheter.

Ellers så har våre tanker gått til Oslo idag og den forferdelige onskapen som har funnet sted, det er ufattbart, i lille trygge Oslo, jeg hadde heller forventet noe sånt i denne delen av verden..... Vi tenker på alle foreldre besteforeldre sösken og venner som har mistet sine, vi fölger grusomhetene på nettet  og kan ikke helt forstå at det kan väre sant...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar